lördag 22 september 2007

internationella studenter på UWE

I dagarna tre har det varit introduktion för internationella studenter på University of the West of England. dagarna (och nätterna) har varit fulla av aktiviteter. Vi har fått massor av information om diverse saker (inte så spännande) men det har varit roliga saker också. Jag har fått en historisk rundvandring i centrala Bristol, har varit på barndance (!) och så har det varit god gratis mat :)

redan första dagen kunde man se att av ca 250 studenter var 1/4 tyskar, 1/4 fransmän, 1/4 från Malaisia pch restereande var från diverse olika länder i världen. Har inte träffat någon svensk ännu, inte heller någon som pluggar till socionom... men mina tyska grannar tar väl hand om mig och pratar engelska i min närhet.

Bilden är från igår på en fest för alla studenter. på bilden finns min tyska lägenhetskompis, fyra franska studenter, en kille från Georgien och en kille från jordanien. härlig blandning av vänner finns det här!

nu börjar även rummen i min lägenhet fyllas på. igår flyttade en trevlig fransman in och nu flyttar en engelsk kille in. kul att inte vara ensam här längre.

Inga kommentarer: