torsdag 13 december 2007

LUCIA

så var det lucia. igår bakade jag Laurence pepparkakor och jag och Francois dekoreade dem... det började rätt sansat men efter ett tag så kune de se ut lite hur som helst :) vi försökte skriva God Jul på de språk som de som skulle äta dem idag talar men vi fastnade efter svenska, franska, engelska och spanska... Hur F**n skriver man God Jul på tyska och tjeckiska??? bra fråga... Francois försöa blev Kraxcovic (tjeckiska) och Rasdontag (Tyska). det var inte ens nära men det gav i alla fall alla ett gott skratt! Lussekatter bakade jag och syrran för några veckorsedan så frysen var full och det har ätits massa lussekater ikväll, Glögg begav jag mig till Ikea för att köpa, allt var mycket uppskattat av mina gäster!

Idag har även varit lite sorglig då det blev verkligt för mig att det roliga i bristol håller på att ta slut. Andrew, min engelska lägenhetsvän åker till frankrike imorgon för att fira jul med sin familj, så jag var tvungen att säga hejdå till honom och få en stor hejdåkram. Jag börjar undra om jag kommer träffa dessa underbara personer som jag lärt känna här igen. Kanske får vi ha en stor reunion om ett år eller så?

Nu behöver juag sova för att orka gå och jobba imorgon. är tillbaka i sverige om nio dagar!

1 kommentar:

Magnus Haglund sa...

Frohe Weihnachten – försök klämma in det på en pepparkaka!